Dragan Urošević Uroš - Kad prestanemo da počinjemo, tada je kraj

Autor večnih hitova "S'kim čekaš dan","Duša kad izneveri" i "Možda nebo zna", jedan od osnivača hard-rock benda "Osvajači" a sada "Epilog" je Dragan Urošević Uroš gitarista, kompozitor i producent.



Njegova priča je, kao iskusnog rockera i muzičara, inspiracija mlađim gitaristima koji u njemu vide svog uzora a opet i nekog  bliskog i dostupnog.

Exp: Novi album je još vruć! Za one koji nisu imali prilike da ga čuju, opiši šta on  donosi i koliko si ti kao autor zadovoljan urađenim poslom?
 Uroš: Novi album kako si rekao je "vruć"...To je sad relativno s obzirom da se pojavio pre par godina. Danas je premalo muzičkih emisija u medijima gde se promovise ovakva vrsta muzika ( mi bi ga nazvali mainstream Rock ). Ostalo je samo da se uglavnom oslanjamo na društvene mreže i direktno dolazimo do slušalaca koje ovo što mi radimo interesuje. Sve to ide veoma sporo i ljudi polako počinju da shvataju ko je grupa "Epilog" i šta svira. Jos uvek postoje pesme koje traže put do šire publike i polako stvaraju sliku benda. Za sve što se radi u životu treba biti strpljiv, tako i mi strpljivo ocekujemo da će pesme koje su na albumu, naći svoje mesto u širokoj ponudi danasnje muzike. Ovaj album je sigurno po žanru redak u danasnjoj rock sceni u zemlji, i donosi 11 autorskih pesama,od kojih su dve već ranije snimljene kao singlovi i najava za album "Nova Tempore"...Već po prvim kritikama i reakcijama slušalaca dolazi se do zaključka da otvara i put bendovima koji se bave sličnim žanrom i pravcem u kome mi idemo. Čvrsti gitarski rifovi,upakovani u klasičnu rok ritam sekciju sa višeglasnim i melodičnim refrenima,karakteristika je koja me je pratila od vremena kada sam to isto radio u "Osvajačima".Princip se nije puno promenio... Lično sam zadovoljan kako naš album prvenac zvuči i mislim da je za prvo prestavljanje publici vrlo zanimljiv s obzirom da je to moj prvi autorski rad posle "Osvajača". Jednostavno album "Nova Tempore" je lična karta grupe "Epilog"...



Exp: Ljudi znaju da si ti jedan od osnivača benda "OSVAJAČI". Šta povezuje i po čemu se razlikuju "EPILOG" i "OSVAJAČI"?
Uroš: Kada smo kao klinci počinjali da sviramo,odmah smo se prestavljali sa autorskim pesmama.Saradnja sa Lazom Ristovskim nam je puno pomogla da energiju i entuzijazam mlade grupe "Osvajači",prenesemo na publiku koja je tih pocetkom devedesetih godina bila "gladna" takve muzike kakvu smo mi svirali...U pretrpanoj muzičkoj sceni tih godina u kojoj je preovladjivala Dance muzika i Turbo folk, i zemlji koja je bila rastrzana ratnim nemirima, mi smo bili pravo osveženje za publiku koja voli rock muziku. Ono što povezuje "Osvajače" i "Epilog" je možda to što muziku koju stvaram, radim po istom principu kao i pre..Prvo radim rifove i muziku a zatim melodiju i tekst. Neko radi drugačije ali meni je to tako jednostavno lakše i po tom nekom principu su i nastale pesme kao sto su "Maska". "Možda nebo zna", :S' kim cekas dan", "Gde da pobegnem". "Pronadji me", "Krv i Led" , "Nikada više s tobom", "Duša kad izneveri"...itd. Vreme je najbolji pokazatelj kvaliteta muzike koju stvaraš i meni je drago da i posle toliko godina sve ove pesme su jako slušane na radio stanicama i na našim koncertima. Lepo je videti klince koji pevaju sve te pesme na koncertu a nisu ni bili rodjeni kada su objavljene. To vaspitanje i ukus su neosporno nasledili od roditelja i starijih braće i sestara koji su slušali "Osvajače". Svaki put kad sa "Epilogom" sviram te pesme uživo,to nam daje nadu i dokazuje da nije uzalud ovo što radimo. Pevača grupe "Epilog" često porede sa vokalom starih "Osvajača", a ja mislim da za tim nema potrebe. To vreme je bilo to vreme, a danas je se sve drugačije. Po melodiji i visokom registru pevanja na nekim pesmama na albumu "Epiloga" možda pomalo i podseća,ali to je zbog toga jer sam isti princip rada i takve melodije pravio i sa "Osvajačima". Mnogi moji prijatelji,slušaoci,muzički kritičari se slažu u jednom,a to je da kada slušaju "Epilog" direktno vide koliki je bio moj uticaj i doprinos u starim "Osvajačima". Meni kao autoru to zaista prija,i mislim da radim pravu stvar.


  
Exp: Kako je došlo do saradnje sa Borom Đorđevićem?
Uroš: Saradnja sa Borom Djordjević se desila vrlo slučajno. Bili smo u fazi da pesme sa albuma koji je bio u pripremi i nekoj demo verziji  preslušavamo, i kao i obicno pustio sam svojim blizim prijateljima i slušao njihove reakcije i kritike. Kada smo preslušavali baladu "Sneg" prijatelj mi je jednostavno rekao: "Znaš koga čujem u ovoj pesmi? Kao da je on napisao," Pitao sam: "Koga...?" , rekao je:"Boru Čorbu..probaj da ga nadjes i da mu pustiš stvar,mislim da će da mu se svidi da gostuje". Tako je i bilo,sreo sam se sa Borom i pustio mu stvar i upravo je isto rekao: "Odlična stvar,kao da sam je ja pisao...leži mi .skroz". Bora i ja smo se znali od ranije sa raznih koncerata na kojima smo svirali zajedno sa Ribljom Čorbom i on je znao moj autorski rad,koji je pohvalio uz opasku "da je malo nas autora koji se borimo sa "vetrenjacama" i verujemo u ovaj zvuk koji je definitivno diskriminisan od strane medija. Pristao je da gostuje i u roku od nekoliko dana smo realizovali snimanje u studiju "Asfalt" u Avala Filmu na Košutnjaku... Tada smo i snimili kadrove sa Borom za spot balade "Sneg". Veliku zahvalnost takodje izrazavamo i medijiskoj kuci "RAX Media" koja nam je pomogla da pesmu :Sneg" sa Borom i pet pesama sa albuma "Nova Tempore",ekranizujemo i pretvorimo u video spotove koji se mogu pogledati kako na You Tube-u, tako i na našoj oficijalnoj facebook stranici.

Exp: Pre par godina urađen je dokumentarac u produkciji ExpanziUM pod nazivom "Prsti grada automobila" u kome se i ti pojavljuješ. Kakvi su tvoji utisci i zašto nema više muzičkih dokumentaraca kod nas?
Uroš: "Prsti grada automobila" je dokumentarac u kome sam rado gostovao i bila mi je čast da budem u njemu s obzirom ko je sve još bio od gostiju i mojih kolega gitarista. Na tu temu uvek ima sta zanimljivo kaže i doda. Vremenom se dogadjaju nove stvari koje prolaze kraj nas, a ako to niko ne zabeleži i dokumentuje jednostavno će biti zaboravljene. Tužno je da je takvih dokumentaraca jako malo i da se njihova realizacija uvek svodi na ljude koji su veliki entuzijasti i veliki zaljubljenici muzike koji u jako skromnim uslovima snimanja,montaze,organizacije gostiju i cele koncepcije emisije, uspeju da zabeleze jedan trenutak i jedno vreme u kom se nalazio Rock and Roll kod nas... 
Šteta je nemerljiva ako se uzme u obzir da se velike medijiske kuce, televizije sa nacionalnom frekfencijom i drzavne ustanove kulture s vremena na vreme ne bave dokumentovanjem dešavanjem na domaćoj Rock sceni... Kako ćemo za 20,30 i više godina znati sta se desavalo danas u muzici... Bruka je da se te iste mediske kuće bave očiglednim šundom,kičom i neukusom koji nam serviraju kao nove standarde nekog "kvaliteta".. Klinci nisu krivi sto su "otrovani" i ne razlikuju dobro od lošeg,kvalitet od šunda. Kriv je sistem i uredjivačka politika svakog medijiskog servisa koji treba da se bavi kulturom ne samo muzikom... Kad svako bude radio ono u čemu je najbolji i stručan, možda nam tad i bude malo bolje u svemu pa i u Rock and Roll-u...



Exp: Koju bi pesmu preporučio ljudima a da nije tvoja?
Uroš: Za sve ovo vreme koliko se bavim muzikom,naravno da sam preslušao mnogo grupa koje su imale uticaj na pesme koje sam autorski radio. Ali bilo bi jako glupo slušati samo muziku koja je pravac muzike koju stvaras i zvuk svog benda. Jedna od grupa koju mogu uvek da slušam i koja je neiscrpan izvor energije,poruke.raspoloženja,raznih faza u kojima se sigurno svako od nas bar jednom zadesio u životu, je grupa Pink Floid...mnogo je grupa ali ja se odlučujem za njih jer su vanvremenski i pesmu  "Hey You".

Exp: Za kraj, šta je Epilog svega?
Uroš: Epilog svega je, da nema stajanja ni predaje. Pocinjemo stalno iz početka, jer život se sastoji iz početaka. Kad prestanemo da počinjemo, tada je kraj. Neko ce drugi počinjati tvoje "početke"...